Rabu, 26 Mei 2010

HaRi GurU sKaG 2010

Tahun 2010 merupakan tahun ketiga aku menyambut Hari Guru sebagai seorang guru...emr seronok and happy sgt.Almaklumlah Hari Guru. Banyak gak lah aku dapat hadiah,tapi tahun ni dah merosot berbandng ngan tahun2 sebelum nie....aku hamya mengajar 2 kelas tahun 3 Utarid dan 3 Zuhrah.

Pagi hari kejadian guru2 menyanyikan Lagu yang WAJIB dinyanyikan oleh semua guru di Malaysia...iaitu GURU MALAYSIA. Bila nyanyi lagu ni...fuhh..naik bulu roma aku...xtau kenapa.nak nangis pun ada..masa nyanyi lagu ni aku banyangkan jasa cikgu2 aku dulu..mendidik aku samapai aku jadi seperti sekorang.Tak terbalas rasanya jasa dan perngorbanan mereka. Ada persembahan murid..tarian,deklamasi sajak, syair dan nyanyian muri Pra Sekolah....

Then ada cabutan bertuah untuk guru2,semua guru dapat hadiah...walaupun xsama saiz.janji dapat.aku....dapat hamper yang mengandungi TEPUNG,GULA,TEH dan SOS..memang elok buat cekodok sambil minum air teh.

Sebelum sesi sekolah tamat ada sukaneka untuk guru2.Permainan yang paling disukai...nak tahu apa? Main boling buah kelapa...puaslah baling buah kelapa tapi botol mineral xjatuh2...time nilah nak tengok cikgu bersuka ria...melompat keriangan bagai kanak2.

Tahun depan xtaulah dapat smbut hari guru kat SKAG lagi ker x,sebab aku dah minta tukar ke Perak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan